Scoutskamp 2019 – Middelbeers

De laatst week van de zomervakantie was het zover. Zomerkamp van de scouts. Zaterdag kwamen alle scouts aan in Middelbeers. We hebben samen met de ouders, broertjes en zusjes een spel gespeeld. Na soep en een broodje hamburger was het voor de ouders tijd om te gaan en kon het kamp echt beginnen. Nadat alle bedden waren opgemaakt zijn we naar het speelbos gelopen. Zondag hebben we sochtends voetafdrukken gemaakt van gips ook speelde we levend stratego in het bos. Na de lunch gingen wandelen en de omgeving verkennen doormiddel van een fotozoek tocht . Savonds speelde wedden dat ik het kan.

Op maandag ging de wekker vroeg we hadden een lange fietstocht voor de boeg. We zijn op de fiets naar de spartelvijver gefietst. Daar hadden we een leuke activiteit. De meiden speelde expeditie Robinson. In teams strijden ze tegen elkaar. Op de terug weg aten we een lekker ijsje. Savonds speelde we het smokkelspel in het bos. Er moesten allerlei glow in de dark staafjes gesmokkeld worden. Leuk maar ook wel spannend in het donkere bos.

Op Dinsdag stapte we weer op de fiets dit keer naar Oirschot. Voor een spel in het dorp en om te shoppen natuurlijk. De meiden shopte vooral heel veel snoep. Na het shoppen fietste we verder naar het zwembad voor een heerlijk middagje zwemmen. Savonds speelde we nog een leuk spel.

Op woensdagochtend werd er geoefend voor scouts got talent. Rond half 12 stapte we weer op de fiets. Dit keer was het niet zo ver fietsten. We gingen paardenmennen. Een activiteit die de meiden erg leuk vonden. Savonds hebben we marshmallows geroosterd boven het kampvuur.

Donderdag starten we de dag rustig op. Er werd nog geoefend voor scouts got talent. Smiddags kwam Frank om met de scouts te laser gamen. Dat was erg leuk in het bos. Savonds was het eindelijk tijd voor scouts got talent. Er waren allerlei leuke acts. Daarna was het nog heel lang gezellig in de slaapzaal

Vrijdag was alweer de laatste dag. Na het ontbijt was het tijd om op te ruimen en de blokhut te poetsen. De meiden waren zo snel met opruimen dat er nog tijd over was om in het speelbos te spelen. Rond 12 uur waren alle scouts opgehaald en ging iedereen moe maar voldaan naar huis