Historie

Scoutinggroep Sint Aloysius is opgericht op 6 september 1946. De eerste locatie van onze blokhut was tot diep in de jaren zestig gelegen aan de Brembocht (nu kinderboerderij de Hazenwinkel). Een prachtige omgeving midden in de natuur en net buiten het dorp. Vanwege de nieuwbouwplannen voor de huidige wijk ’t Look, verhuist Scouting St. Aloysius eind jaren 60 naar een nieuwe locatie aan het Muggenhol.

Blokhut BrembochtBlokhut aan de Brembocht

Vanaf eind jaren 60 tot 1990 is blokhut ’t Hool aan het Muggenhol het onderkomen van Scouting St. Aloysius.

1820foto20blokhut20mail5B15D Blokhut ’t Hool

In 1990 werd blokhut ’t Jikt aan de Blaarthemseweg officieel in gebruik genomen. In 2000 werd het buitenterrein uitgebreid met een kampvuurkuil/ openluchttheater.

In het najaar van 2007 werd de blokhut voorzien van brandmeldinstallatie en werd ook de aanbouw in gebruik genomen.

De blokhut ’t Jikt aan de Blaarthemseweg is sinds april 2009 eigendom van de Stichting scouting Sint Aloysius. Dit eigendomsrecht is verkregen na een fusie met stichting Jeugdbelangen van de wijk Zeelst, de voormalige eigenaar van de blokhut.

blokhut buitenterreinBlokhut ’t Jikt ( huidige locatie )