Levende Kerststal

Ieder jaar op eerste en tweede kerstdag tovert scoutinggroep St. Aloysius haar blokhut en het daaromheen liggend terrein om tot een aantrekkelijke levende kerststal waarin levende dieren als kippen, konijnen, eenden, schapen en een paard te bewonderen zijn. Ook is er een levende kerstgroep met de drie wijzen, herders, Jozef, Maria en de belangrijkste persoon, (een echt!) kindje Jezus. Ook de kerstman is samen met de kerstengel ieder jaar aanwezig. De scoutingleden lopen in uniform rond om een lekker warm kampvuur brandend te houden.

De deuren van de stal staan ieder jaar op eerste en tweede kerstdag van 13.00u tot 17.00u. Iedereen uit de wijde omgeving is dan samen met ruim 2500 andere bezoekers, van harte welkom om kindje Jezus en de levende kerststal te komen bekijken. De entree is gratis, net als een lekker warm kopje koffie, thee, chocomel of verfrissende limonade! Ook beschuit met muisjes mag niet ontbreken om de geboorte van Jezus te vieren. Er is meer dan voldoende ruimte om te parkeren bij onze blokhut, die tevens rolstoelvriendelijk is.

Zaterdag 25 december:
13.00 uur - 17.00 uur

Zondag 26 december:
13.00 uur - 17.00 uur

Blokhut ’t Jikt
Blaarthemseweg 90
5502 JW in Veldhoven

Routebeschrijving

Wist je dat...

...er elk jaar maar liefst 8 Baby's zijn die Jezus spelen?

...het jongste baby'tje 10 dagen oud was.

...onze kerststal dit jaar 33 jaar bestaat.

...de pony al 22 jaar in onze kerststal te vinden is.

...we naast een pony nog veel meer dieren hebben.

...al onze scoutingleden met plezier meehelpen.

...er weken van tevoren begonnen wordt met bouwen.