Lidmaatschap & Contributie

Laat je uitdagen! Al vanaf dat je vier jaar bent, kan je lid worden van Scouting Sint Aloysius. Voordat je lid wordt van onze vereniging, mag je altijd eerst vier keer gratis komen kijken. Je kan dan kennismaken met de groep en de activiteiten die ze doen. Na de vierde keer besluit je of je wel of geen lid wil worden van de groep. Mocht je besluiten om lid te worden, betaal je vanaf de vijfde keer contributie.

De contributie bij onze vereniging is € 10,- per maand per jeugdlid, en wordt per kwartaal betaald.

Benieuwd in welke groep jij terecht komt? Kijk dan bij het overzicht van onze speltakken!

Kom je graag een keertje kijken bij een van onze groepen, of ontvang je graag meer informatie? Neem dan contact op met info@Scouting-Aloysius.nl

Blouses & insignes

Blouses
Als je lid wordt van onze scoutingvereniging hoort hier natuurlijk ook een blouse bij van de betreffende speltak! Elke speltak heeft zijn eigen kleur. Zo dragen de Bevers een rode blouse, de Welpen een groene blouse en de Scouts en Verkenners een beige blouse.
Deze blouse kun je kopen bij de ScoutShop. Het kan ook zijn dat we binnen onze scoutingvereniging nog (tweedehands) blouses hebben liggen. Hier kun je altijd naar vragen bij een van onze leiding. Deze blouses zijn te kopen voor euro 15,00. Als je besluit je speltak te verlaten kun je je blouse weer terug verkopen aan de scouting voor euro 10,00. Dit geldt uiteraard ook voor blouses die je zelf nieuw hebt gekocht. Blouses met lijmresten (van insignes) kunnen wij helaas niet terugnemen.

Insignes
Onze leden worden ook geïnstalleerd. Dit betekent dat je vanaf dat moment officieel lid bent van onze scoutingvereniging! Deze installatie vindt een paar keer per jaar plaats, afhankelijk van de speltak.
Tijdens de installatie ontvang je een naambandje van onze scoutingvereniging, een insigne met de Franse Lely (scoutinglogo), een insigne van jouw speltak, een das en een klompje. Deze benodigdheden voor de installatie kosten euro 2,50 per stuk. We vragen dus een bijdragen van euro 12,50 (5 x 2.50) van je als jij geïnstalleerd wordt. Heb je al insignes of andere materialen dan hoef je deze uiteraard niet opnieuw te kopen.
Als je besluit je speltak te verlaten kun je het naambandje, de insignes, das en klompje weer aan ons terug verkopen voor euro 2,50 per stuk. De insignes dienen los van de blouse ingeleverd te worden.

Stichting Leergeld

Als er een gezin geen geld heeft om een kind mee te laten doen met schoolse- en buitenschoolse activiteiten, kan Stichting Leergeld helpen. Zo kan ook het lidmaatschap bij onze vereniging door deze stichting worden betaald. Kijk voor meer informatie op de website van Stichting Leergeld Veldhoven!