Vertrouwenspersoon

We vinden het belangrijk dat onze scouting een veilige omgeving is voor iedereen. Hier letten we met zijn allen op, maar soms wil je praten met iemand: een vertrouwenspersoon.

Een vertrouwenspersoon is iemand met wie je in vertrouwen kan praten en aan wie je vragen kan voorleggen. Dit kan bijvoorbeeld gaan over iets wat jezelf is overkomen, je gezien/gehoord hebt of over iets waar je over twijfelt.

Mocht je met iemand willen praten, dan kan dat altijd. Wij raden, op advies van Scouting Nederland, deze volgorde aan. Je mag altijd contact opnemen met de vertrouwenspersoon, als je dat wilt.

1. Leiding van je eigen speltak of andere speltakken.
  2. Bestuursleden
  3. Vertrouwenspersoon Scouting St. Aloysius:
    Rob Tieben, 06-43036452, scouting@robtieben.com
  4. Landelijk Team Sociale Veiligheid Scouting Nederland
    socialeveiligheid@scouting.nl telefoon 033-4960911 (bij noodsituaties dag en nacht bereikbaar)

Ik ben Rob, 36 jaar, woon in Waalre en ben sinds mijn zesde lid van onze scouting. Ik heb bij de Welpen, Verkenners, Explorers, Pivo’s en Stam gezeten, en ben al meer dan 16 jaar bestuurslid.

Ik ben niet zo vaak op de blokhut, maar je mag me altijd bellen of mailen. Doordat ik niet direct bij de speltakken betrokken ben, hoop ik dat ik van afstand kan kijken en luisteren naar eventuele zorgen of problemen.

Mocht er iets zijn waar je je zorgen over maakt: laat het me alsjeblieft weten!
Bedankt!