Verkenner- & Scoutsweekend 2022

Voor het eerst sinds vele jaren heeft de verkennergroep samen met de scoutsgroep een weekend georganiseerd! Dit weekend hebben 27 jongens en meiden verschillende activiteiten gedaan vanaf ons terrein.

De vrijdagavond werd gestart met een potje jongens tegen de meiden. Na de verschillende spellen afgesloten bij het kampvuur met natuurlijk marshmallows!

Zaterdagochtend na het ontbijt een potje improvisatie-paintball (van erwtenschieters en nat crêpepapier) vertrokken naar het verassingsprogramma. Het was niet ver, want we waren er al snel: SuperJump XL! Lekker anderhalf uur lang spelen in het trampolinepark in Eindhoven. Dat was vermoeiend. Na terug gekomen te zijn op de blokhut even uitrusten, want dat konden we wel gebruiken. Voor het avondeten stonden pannenkoeken op het menu! Wel een probleempje: Ze moesten nog gebakken worden. Dat heeft iedereen zelf gedaan, Ieder zijn eigen pannenkoeken. Zoet of hartig, iedereen heeft genoten. De avond zijn we gestart met een leuke, gezellige bonte avond waar veel is gelachen. Afsluiter voor de zaterdagavond was een heuse karaoke! Optredens van álle kinderen en leiding, en iedereen zong natuurlijk lekker mee.

Op zondagochtend wordt er zoals iedereen gewend is opgeruimd. De hele blokhut en het terrein natjes achter laten. Gelukkig weet iedereen inmiddels wel wat er moet gebeuren, en na een stevig ontbijt gaat dat dan ook enorm snel. Er was nog genoeg tijd over om wat spellen op het veld te spelen, waarna we het kamp hebben afgesloten en iedereen weer naar huis is gegaan.

We vonden het een super leuk weekend!