Welpenweekend Maart 2019 – Koken!

Nadat de papa’s en mama’s vrijdagavond weer naar huis waren, hebben we samen met de Explorergroep een spel gespeeld waarbij we recepten moesten verzamelen. Lekker rennen! De avond werd afgesloten met een heerlijk knakworst-croissantje bij het kampvuur :D.

De volgende ochtend na het ontbijt hebben we in groepen onze eigen restauranthutten gebouwd op het veld. In deze hutten lag een geheim ingrediënt verstopt. Aan de Welpen de taak om in de hutten van de concurrerende restaurants de geheime recepten te vinden!

Na de lunch was het tijd om meteen na te gaan denken over ons avondeten. Er moest, om het kookinsigne af te ronden, door de Welpen zelf namelijk veel worden gedaan om een lekkere maaltijd op tafel te krijgen: – samen bedenken van een voor-, hoofd- en nagerecht – maken van een boodschappenlijst – kijken of de boodschappen binnen het budget passen – boodschappen doen in de supermarkt – het klaarzetten van de eigen keuken en uitleg krijgen over alles in de keuken – zelf koken van het eigen avondeten – opruimen, afwassen en poetsen.

Een flinke lijst klussen, waar de Welpen de rest van de middag mee bezig zijn geweest. Het resultaat mocht er dan ook zijn. Lekker ruikende en overheerlijk smakende maaltijden kwamen op tafel! De Welpen en de leiding hebben genoten :).

Het weekend werd de volgende dag afgesloten met de installatie van vijf nieuwe leden, die nu dan ook officieel tot onze scoutinggroep behoren! Natuurlijk werd ook het felbegeerde en o zo verdiende kookinsigne uitgereikt!

Welpen, proficiat!