OpeningSpeljaar – LeidingBedankDag 2018/2019

Het was weer zo ver! De zomervakantie zit er weer op, en dat betekent dat het nieuwe speljaar weer is aangebroken! Zoals ieder jaar hebben we het nieuwe speljaar geopend met alle speltakken van onze scouting.

Aangezien deze dag ook in het teken staat voor het bedanken van de leiding, stond er voor alle leiding een heerlijk ontbijt klaar, om ons daarna helemaal klaar te maken voor het arriveren van alle kinderen en het middagprogramma.
Dit middagprogramma stond in het teken van de Suisyola’s, mysterieuze wezens die door de hele wijk Zeelst waren verschenen de afgelopen weken.
Het verhaal ging over een man die bijzondere en gekke mensen spotte en hun kenmerken noteerde als hobby. Hij schreef deze op in de SuisyolaWiki! Uiteindelijk wisselde hij zijn verzameling boekjes uit met andere mensenspotters en kwam uit op een boekje van Zeelst, de Suisyola’s….
De bedoeling van het spel was om zo veel mogelijk Suisyola’s te vinden, en ze aandachtig te bestuderen. Door hun gegevens vast te leggen in de SuisyolaWiki kwam je van alles te weten over ze!
Ook had iedere Suisyola een letter voor ze, en deze maakten bij elkaar de zin: “Wij zijn Aloysius”. Aan het einde van het spel kwam iedereen terug en hebben we een hele mooie groepsfoto gemaakt!
Het laatste half uur van de middag stond in het teken van het overvliegen. Er zijn namelijk een flink aantal leden geweest die afgelopen zomer over zijn gegaan naar hun volgende groep! Hierbij moesten ze een parcours afleggen, en voor iedere groep was dit anders! Dit hebben we feestelijk met alle aanwezigen gevierd, en daarna ging iedereen lekker naar huis…. Behalve de leiding!

Voor de leiding was een heerlijke barbecue geregeld, gevolgd door een bezoek van Dolle Dick van Scouting Ut Padje! Deze heeft ons weer verteld hoe het ook alweer bij een echte scouting voor lelijke kinderen in elkaar zit.
Daarna hebben we nog een Niet-Pubquiz gedaan, met als afsluiter nog een heerlijk kampvuurtje. Al met al dus een hele geslaagde dag!
We willen nog even alle ouders die hebben meegeholpen tijdens de middag hartelijk bedanken; alsmede Jasper van Gerwen voor het fantastische optreden.