Corona – Online opkomsten!

Op 23 maart 2020 keken we met het hele bestuur (niet samen natuurlijk!) naar de persconferentie die Mark Rutte gaf die avond. Daarin gaf hij aan dat er strengere maatregelen moesten komen om ons nog beter te beschermen tegen het coronavirus. Meteen hebben we contact gezocht met elkaar wat wij als scouting hiermee zouden gaan doen. We hebben besloten om ons aan de richtlijnen van Scouting Nederland te houden en dus alle fysieke opkomsten voor de komende tijd af te gelasten.

Terwijl wij als bestuur nog na aan het denken waren hoe nu verder, zagen we al meteen initiatieven ontstaan bij de verschillende leidingteams en zagen we zelfs dat er online programma ideeën bedacht werden die aangeboden werden aan onze leden. Wat waren wij trots om te zien dat er meteen zo veel drive en creativiteit was bij onze fantastische leiding!

Op dit moment draaien al onze speltakken iedere week een online opkomst. Thuis de Scoutingblouse aan en los! Zo bouwden de Bevers hutten en gingen ze op Berenjacht. De Welpen werken aan hun ’thuis’ insigne én speelden Crazy Scouting Zilst. Ook ontsnapten ze (soms met wat hulp van papa of mama) uit een echte online Escape Room. De Verkenners hebben via Whatsapp met elkaar diverse audiofragmenten nagebootst en de Scouts komen iedere week via Teams samen om verschillende leuke programma’s zoals een bingo, online Zumba of ‘wedden dat’ te draaien! Ook onze Explorergroep draait iedere week een online programma, waarbij iedere week een andere Explorer een online programma bedenkt.

Kortom, door de huidige maatregelen komt ook binnen onze vereniging een flinke portie creativiteit boven! Daar zijn we trots op! Hopelijk is het snel weer mogelijk om fysiek opkomsten te draaien, maar tot die tijd blijven al onze leidingteams zich online uitleven!